מה חשוב לדעת בבחירת מצבה 

בחירת מצבה זה לא דבר קל, פטירתו של קרוב לפעמים יכול להיות אירוע רגשי מאוד חזק וקשה לעיקול, ביחד עם זאת ישנם דברים רבים לארגן כמו ישיבת שבעה, מודעות אבל ובחירת מצבה – במאמר הבא נתמקד בהליך בחירת מצבה ונקל על בני המשפחה בטיפים חשובים שיש לשים לב אליהם בבואכם לבחור מצבה.

מתי כדאי להתפנות לבחירת מצבה?  

אם הרגשתם קצת לחץ אז אפשר לקחת אויר ולנשום, כי בכל אשר מדובר על זמן בחירת מצבה מזמן השבעה יש עוד זמן, כמה זמן? ניתן להתפנות בלב שקט להלוויה לאחר הקימה משבעה, מה שנותן זמן של חודש לבחור קבלן מצבות אמין ומקצועי שיטפל בכל עניין בניית המצבה והנגשת המצבה לבית העלמין. 

מה מומלץ לדעת לפני הזמנת מצבה? 

בחירת מצבה היא נושא רגיש ואישי, כיתוב על מצבה הוא גם דבר לא קל, בני משפחתו של המנוח צריכים לסכם חיי אדם שלם במשפט אחד.

יחד עם זאת, אתם לא חייבים לקחת את כל העול לבד וכדאי להתייעץ עם איש מקצוע בעל ניסיון אשר יודע איך לסייע ולעזור במקרים אלו, חשוב לבחור בעל מקצוע שיודע להתאים את המצבה לפי בקשתם של המזמינים, את המחיר ואת סוג האבן. 

בחירת מצבה זה לא דבר קל,

איך לבחור סוגי מצבות 

מצבות נבדלות זו מזו בסוגי החומרים מהן הן עשויות. תוכלו לבחור בכל סוג של אבן,  בין אם בשיש, גרניט או אבן טבעית אחרת, ובכל צבע או גוון שמתאים בעיניכם. מומלץ לבחור אבן שגם מעבירה במראה שלה את המסר והאווירה האישיים הרצויים לכם, וגם ניחנה בחוזק ועמידות גבוהים.

בחירת כיתוב  

ניתן לבחור כיתוב למצבה בכמה אפשרויות – אפשר לבחור כיתוב אותנטי כמשפט שליווה את האדם לאורך כל חייו או משפט שמבטא אותו ואיזה איש היה, או שניתן למצוא השראה מאתרים שונים לייעוץ והכוונה על מצבות כמו  matzevot-israel.co.il ישנו כיתוב חובה על מצבה ויש כיתוב שניתן להוסיף, חשוב להזכיר את שם הנפטר והמילים ת.נ.צ.ב.ה (תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים), מקובל גם להוסיף את שנות חייו אך לא חובה. 

איך לקנות ואיפה? 

כדי להימנע מעוגמת נפש נוספת בתקופה הרגישה, חשוב למצוא בונה מצבות אמין. רצוי שתדעו, מחיר מצבה סטנדרטית עומד כיום על כ 7,000 ₪.  בוני מצבות המציעים לכם מחירים נמוכים משמעותית מכך עלולים להתברר כלא אמינים.  מוטב לבחור בבונה מצבות מקצועי בעל בית מלאכה, שיכול לאפשר לכם לעיין בתיקי עבודות קודמות שביצע. בדקו המלצות או שאלו חברים האם הם מכירים מישהו שהם סומכים עליו, כאן בא לידי ביטוי המשפט "מה שזול עלול להתפרש כיותר יקר" – אל תתפשרו על איש מקצוע אמין ומצבה אמידה לאורך זמן. 

איך לבחור סוגי מצבות 

טיפים נוספים על בחירת מצבה: 

בדקו עם בעל המקצוע האם הוא מתואם עם בית העלמין, לפעמים לבית העלמין יש חוקים שבונה מצבות לא מכיר מה שיוצר התנגשות בתיאום, חסכו לעצמכם עול זה והוצאות מיותרות ותאמו בין בית העלמין לבין בונה המצבות. 

עשו השוואת מחירים בין מצבות –  השוו כמה מצבות וקראו על מחירי מצבות בעלות סוגי אבן שונים 

אם קשה לכם לנסח את הכיתוב שעל גבי המצבה, דעו כי חברת קדישא ממליצה על נוסח קבוע ואחיד, אותו תוכלו לקבל כלשונו. לחילופין תוכלו להיעזר בנוסח האחיד, לשנותו או להוסיף עליו כיתוב בהתאם לנימה האישית ולמסרים שחשובים לכם.

קבלני מצבות מחשבים את מחיר המצבה לפי מספר גורמים: סוג אבן, פריטים, מספר אותיות על המצבה,תוספות ועיצוב מיוחד וצורה.

אהבתם? שתפו את החברים
Facebook
Pinterest
WhatsApp
Reddit