טיפול בתקלות בדוד לפני הזמנת טכנאי

הגיע סוף היום ואנחנו מחכים בקוצר רוח לרגע שנגיע הביתה, ניכנס למקלחת חמה ונעבור למתכונת ערב נעימה ושקטה. זהו תסריט שכל אחד מעוניין בו לאחר יום עבודה עמוס, אך לעיתים תסריט זה משתנה מעט ברגע שאנו נכנסים להתקלח.

ודאי אתם מכירים את הסיטואציה שחיממתם את המים למקלחת מבעוד מועד וברגע שניכנסתם, המים לא היו מספיק חמים או לא חמים כלל. זהו מצב מבאס מאוד שלעיתים ממש משבית את השמחה שיש בסיום היום.

למעשה חוסר במים חמים עלול לקרות עקב תקלה או עקב בעיה ממש קטנטונת שאתם יכולים לפתור בעצמכם. על בעיות קטנות אלו נדבר במאמר הבא.

 

בעית השסתום בבנייני דירות

אחת הבעיות שיותר שכיחות בבנייני דירות היא חוסר בשסתום בין צינורות הדוד המשותפים, לדודים הקטנים שבבתים. בבנייני דירות קיימת מערכת צינורות משותפת שמתחממת בעזרת קולטנים על ידי השמש. בימי קיץ חמים המים בצינורות חמים והם מועברים אל הדודים הקטנים שבדירות.

לעומת זאת בחורף, כאשר אנו לא משתמשים באנרגית השמש, אלא מחממים את הדוד החשמלי, הדוד שלנו בבית מכיל מים חמים, אך הצינורות המשותפים מכילים מים קרים שזולגים לתוך המים החמים שבדוד.

בין הצינורות לדודים אין שסתום ולכן קיימת זליגה. לבעיה זו קיים כיום פיתרון פשוט מאוד שנקרא פטנט הפקחום, עליו תוכלו לקרוא באתר הבא pakahom.com. באתר של חברת לפיד מוצגת מערכת פקחום אשר תפקידה ליצור את שסתום חשמלי לפי מצב המים החמים בצינורות או בדודים. באתר pakahom תוכלו לקבל מידע מפורט על המערכת, התקנתה ואיך באמצעותה תוכלו גם לחסוך בחשמל.

 

אבנית, לפעמים זה כל הסיפור

בעיה נוספת שפוקדת דודים רבים, היא בעית האבנית. אבנית היא למעשה גבישים בצורת אבן שעשויים ממנירלים שמצויים במים. בעת חימום מים, נפלטים אדים ומה שנותר מהם זה מינרלים בצורתם הגבישית.

מינרלים אלו מצטברים על הקולטנים, גופי החימום ומיכלי המים, כמו כן, הם מצרים את צינורות הדודים. כאשר יש הצטברות אבנית בחלקים שונים במערכת, היא למעשה מונעת את חימום המים. כדי למנוע זאת, מומלץ מידי פעם לנקות את האבנית בעזרת מטלית. גם שימוש בסודה לשתיה על האבנית, עוזרת לפרק אותה.

 

מה עוד אפשר לעשות כאשר הדוד לא מחמם?

רבים מאיתנו מעוניינים לדעת מה לעשות כאשר הדוד שלנו לא מחמם. חשוב שתדעו שיש פתרונות שאתם יכולים לעשות בעצמכם לפני שאתם קוראים לטכנאי דודים. הדבר הראשון שכדאי לבדוק הוא תקינות המערכת.

בידקו שהדוד נקי מאבנית ושהצינורות תקינים ולא קרועים. זה גם מה שיבדוק טכנאי ברגע שיגיע, אז דעו שאתם יכולים לחסוך את עלות הביקור בהסתכלות פשוטה. אם כל אלו תקינים ולא נראית לעין בעיה אחרת, כעת מה שצריך לעשות כאשר הדוד לא מחמם זה להזמין בעל מקצוע.

 

אהבתם? שתפו את החברים
Facebook
Pinterest
WhatsApp
Reddit